way to go!



Heath Ledger som i vintras dog av en oavsiktlig överdos, hann aldrig slutföra sin sista roll i fantasy-filmen "The Imaginarium of Dr Parnassus". Eftersom att Ledgers karaktär reser igenom olika dimensioner, valde regissören Terry Gilliam att låta skådespelarna Johnny Depp, Jude Law och Colin Ferrell göra varsin förtsatt version av karaktären. Nu uppger hollywood.com att trion tänker skänka sina löner från filmen till Ledgers tvååriga dotter Mathilda Rose, som på grund av ett gammalt testamente blev arvlös efter stjärnans död. Regissören Terry Gilliam har hyllat skådespelarna för deras generositet och kallas det exceptionellt. När man tar del av något sånt tänker man att "detta kanske var andledningen till att jag gick i filmbranchen från början. Jag trodde att det skulle vara fullt av underbara människor" säger Gillam till nöjessajten.

Omg, blir så glad när jag läste det här, så bra gjort av dom tycker jag!
Fotnot: aftonbladet.se

Kommentarer
Postat av: jenny tulla

bra gjort av dom! jag grät när jag läste det här för jag tänket så mycket på heath ledger, att han liksom är död och har en dotter som bara är två år som inte längre har sin pappa! :'( <33 och att den snygga och bästa skådespelaren i världen inte finns mer och inte kan spela in mer filmer :''''(

2008-08-18 @ 17:04:04
Postat av: Emelie

aa, eller hur ?

när jag satt i tåget på väg till gbg så läste jag i en tidning där, och där va de bild på han och så stod de exakt samma som du skrev :)

2008-08-18 @ 21:38:49
URL: http://viitvaa.blogg.se/
Postat av: Sofia

eller hur ! , jag blev också as glad. jag börjar typ lipa ! <3FYFAN VA JAG ÄLSAKR HEATH LEDGER , VRF SKULLE JUSST HAN DÖ ?!

2008-08-19 @ 13:59:54
URL: http://viitvaa.blogg.se/
Postat av: tess

asså dom ska skänka sina löner till henne för hon blev "arvslös" tycker jag bara är ett jävla pr-trick! hennes mamma är känd skådis så det är inte direkt som att ungen kommer få gå hungrig, nej tycker dom hade isånnafall kunnat skänka pengarna till nån organisation som hjälper unga ur missbruk.

2008-08-19 @ 15:19:43
URL: http://brilliantbrunett.blogg.se/
Postat av: tess

det har jag alltid ;)...vad kostar det att åka den där häst med vagnen? skulle ju va roligt att åka!

2008-08-19 @ 21:36:59
URL: http://brilliantbrunett.blogg.se/
Postat av: Jenny

åh, vad fint :)

2008-08-30 @ 16:16:54
URL: http://cordell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0